Saturday, January 7, 2012

menee hermot. Tekniikka ja iPod nerot HOI!?

ÄÄÄh. Oon tapellut tän tyhmän tietokoneen kanssa jo pienen ikuisuuden. Se on aivan tukossa koska sinne on jotenkin (ei siis minun asentamina tietenkään...) päätynyt jotain ihan kummallisia tiedostoja ja ohjelmia ja kuviakin taitaa olla aikas monta tuhatta. Oon poistanut kaiken minkä uskalsin ja oli turhaa ja tuloksena on n. 2Gt enemmän tilaa, mutta paikallisen levyn muistitilan mittari vilkuttelee vieläkin punasta.


Syy miksi edes rupesin koko hommaan on se, että päätin kaivaa mun vanhan iPodini esille. Oon käyttäny viimeset puol vuotta jotain Sonyn perus halpis mp3:sta jonka rikoin vähän aikaa sitten jättämällä sen huosun taskuun kun huosut meni pesuun. No se toimii kyllä muuten ihan moitteettomasti, mutta se ei käynnisty muuten kun tietokoneeseen liittämällä. Ja se alkaa pikkuhiljaa pännimään. Syy miksi ylipäätään edes hylkäsin mun iPadini joskus vuosia sitten on se, etten osannut käyttää sitä, tai ainakaan ladata musiikkia sinne ilman parin tunnin taistelemista. (Ihan oikeesti! Naurakaa vaan ) No siis, mun läpärillä ei ole iTunesia joka on ilmeisesti ainut sovellus jonka kautta voi ladata musiikkia tohon kapistukseen. (Am I right?) Eikä ole yläkerrankaan koneella joka vaihdettiin n. vuos sitten. Enkä löytäny sitä cd:tä jolla se asennetaan. Eli pikainen googletus ja löysin iTunes 10.5 - sovelluksen jonka ehkä saattaisin saada asennettua tähän koneeseen jos vaan tilaa olis.



Että semmosta. Kertokaa mulle nyt että teen taas kärpäsestä härkäsen ja koko hommaan olis ihan yksinkertainen ratkaisu, tai muuten musta ei varmasti kuulu vähään aikaan kun oon heittäny koneeni lumihankeen!!!

P.S mun iPod muuten väitti on nyt on 24.4.2005 et ei siitä viime käyttökerrasta vissiin ookkaan kun se 7 vuotta.. :p

2 comments:

  1. Tietotekniikan insinööriopiskelija neuvoo (: Mene omaan tietokoneeseen, paina hiiren oikealla näppäimellä sen kiintolevyn kuvaketta jolta haluat tilaa vapauttaa. Valikosta valitse viimeisenä oleva "ominaisuudet". Heti ensimmäisellä välilehdellä on piirakkamallinen kuva vapaasta ja varatusta tilasta ja sen vierellä lukee kaiketi "järjestä uudelleen" tms. Paina siitä ja anna ohjelman ajaa, kunnes se ilmoittaa mitä turhaa voit levyltä poistaa ja poista (: Ohjelma ilmoittaa melko varmasti väliaikaistiedostoista tms muusta turhasta, jotka voit turvallisesti poistaa. Jos tämä ei avaa paljonkaan tilaa, voit asentaa CCleaner-ohjelman, jolla lähtee sitten levyvirheetkin tilaa viemästä :D Mutta kokeile ensin tuota Windowsin omaa työkalua.

    ReplyDelete
  2. OI! Kiitos vinkistä, täytyy heti kokeilla! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...